Du har måske hørt om Daniel fra Watery, da han for ikke særlig lang tid siden deltog i Løvens hule? Eller fra de andre landsdækkende aviser som Ekstrabladet, Børsen, BT mffl., der stort set siden starten har fulgt opbygningen af Watery tæt. Bagved står den bare 20-årig gut, der på få år har skabt en vækstende forretning på vej udover de danske landegrænser. Allerede fra starten har Daniel og Watery haft godt med fart på. Du kan måske gøre det samme indenfor svømning?
At starte en forretning har altid lagt lige til for den 20-årige Daniel. Og at virksomheden så samtidig skulle tage udgangspunkt i alverdens svømmeudstyr, badetøj, svømmebriller, svømmetasker osv., det lagde faktisk også ret lige til for Daniel.
For med en baggrund gennem 10 år som elitesvømmer med op til 8 ugentlige svømmetræninger med et niveau omrking de bedste i Danmark, så har Daniel rigitg meget erfaring med svømning og netværk indenfor den verden. Og det gør bare en verden til forskel i det lange løb.
For i dag sælger Daniel svømmeudstyr og badetøj for millioner af kroner hvert år – kun ved at bruge sin egen erfaring som elitesømmer.
Den samme indgangsvinkel til at drive forretning kan du også have.
Hvis du f.eks. er helt vildt passioneret omkring golf eller måske gymnastik, så er det jo også helt oplagt at lave en webshop, der sælger henholdsvis golf-udstyr og gymnastik-udstyr?
På den måde tager du udgangspunkt i et produkt du har bedre erfaring med end de fleste, du ved hvad dine kunder (= folk som dig selv med samme passion) har brug for af produkter ligesom du i forvejen har et stort netværk af mulige kunder du kan kontakte.
Måden du kommer i gang på den måde er “bare” at liste de tre største brands indenfor din sportsgren, tage kontakt til dem og forhåbentligt få lov til at købe nogle af deres produkter hjem, så du kan starte på salget.
Det var sådan Daniel kom i gang med svømmesporten for snart 3 år siden – og i dag altså har godt med succes.